Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

30 december 2023

Lake District #255

Läst en gammal bok Days in Lakeland. Past and Present (1929) av E.M. Ward med kartor och femton fina svartvita foton och underbara beskrivningar om det vackra landskapet i Nordöstra England (north east Lake District). Hos mamma fanns jag en fin pennskrin med vackert landskap.


Ett vackert bokmärke till boken av fudgeförpackning med smak av Sticky toffee pudding, min favorit av brittiska efterrätter. Foto av gamla Keswick 1925 på omslaget.

4 kommentarer:

Znogge sa...

Vilket perfekt bokmärke till den boken!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, verkligen, och fint minne från vår resa!

BP sa...

Den fudge har jag aldrig sett. Gillar den gamla kartboken. Min man hade liknande kartböcker från andra delar av England. Så mycket charmigare än Googla Maps.
Jag la upp mitt sista bokmärke idag.

Hanneles bokparadis sa...

BP, eller hur, älskar de gamla kartböckerna 🇬🇧