Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

07 december 2023

rekommenderas - helgfråga

I mitt rosa rum
En välläst bok som vi läser tillsammans med äldsta barnbarn,
hennes tips om Olivia Sundberg.

Själv är jag jättedålig på att tipsa om böcker, min omgivning hinner inte läsa och smaken är olika. I min blogg tipsar jag om olika genrer. Vill gärna locka fler läsa lyrik, finns så mycket olika, något för alla smaker.


Vilken bok har du rekommenderat flest gånger till andra människor? hos: Mia.

7 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Bra fråga från Mia tycker jag, men lätt att besvara den var det inte.

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, jag vill få fler att upptäcka lyrik 📖

Boklysten sa...

Inte en fråga som är lätt att svara på, vad man rekommenderar beror ju så helt på vad personen är intresserad av.

Mia Eggimann sa...

Det var en bok jag kände till spännande.

Hanneles bokparadis sa...

jag försöker låta bli att upprepa mig, roligare hitta på olika böcker 📚

KajsaLisa sa...

George Orwell 1984 ett mästerverk och Leif Panduros Skit i Traditionerna, helt galen. Själv har jag lite annorlunda infallsvinklar, mest fackböcker, mycket London och Stockholm.Sen lite annan historia, brukar inte rekommendera så mycket av det eftersom det är rätt nischat

Hanneles bokparadis sa...

KajsaLisa, bra tips, jag läser gärna om London 🇬🇧