Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

15 februari 2024

rolig bok - helgfråga

Sju sorters människor du träffar på i en bokhandel (Seven Kinds of People You Find in Bookshops 2021) av Shaun Bythell, bokhandlaren som helst inte skulle vilja ha några kunder, rolig läsning. Och bland de sju kategorier återfinns Experten (uppdelad i en rad underkategorier, däribland Tråkmånsen och Den Hjälpsamme), Den unga familjen (Den utmattade och Den ambitiösa), Dagdrivaren och Den inte så tysta genomresanden (Visslaren, Sniffaren, Hummaren, Fjärtaren).
Grattis på födelsedagen, Mia! 🎁

På lördag fyller Mia år och hon gillar roliga böcker. Har du tips på en rolig bok? undrar: Mia.

13 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

I vilken av grupperna passar du in? Och jag?

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, haha, jag är den nyfikna 🙂

Znogge sa...

Jag tycker att "Morden i Falsterbo" är roliga men jag är såklart lokalpatriot :D

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, jag förstår dig, jag är också lokalpatriot 😀

Mrs Calloway sa...

var inte så förtjust i förra boken. den var inte rolig. men kanske är denna lite roligare. tack för tips!

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, kul att identifiera sig me andra bokköpare 📚

Mösstanten sa...

Den verkar kul. Böcker som har med bokhandlar att göra lockar alltid. Drottningen vänder blad är också en trevlig bok där det förekommer böcker.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, Shaun Bythell är riktigt rolig, hög igenkänning.

Lena sa...

Verkar rolig. Tack för tipset.

Hanneles bokparadis sa...

Lena, många igenkännande skratt.

Mia Eggimann sa...

Tack för tips, ska kolla om den finns på rea.

Åsa sa...

Ja den har jag ju uppmärksammat tidigare, bra att bli påmind, den verkar kul.

Hanneles bokparadis sa...

hög igenkänningsfaktor, en del skratt.