Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

03 februari 2024

Walder omslagspojke i Vi Läser

Vi Läser nr 1*2024 innehåller mycket om Anrev Walder som fick Augustpris för sin Jävla karlar, inte läst än. Tidningen ger 87 boktips, årets hetaste nyheter. Joanna Rubin Dranger som fick Nordiska rådets litteraturpris för för sin tecknade dokumentärroman Ihågkom oss till liv berättar  om sin familj och om antisemitism. George Eliots Middlemarch - som utsetts till den bästa engelska romanen någonsin - kommer i en svensk nyöversättning av Martin Gelin. Mycket intressant läsning.

6 kommentarer:

Anna i Portugal sa...

Jag har läst Jävla Karlar. Väldigt bra i början men den håller inte mitt intresse hela boken ut.

Hanneles bokparadis sa...

Anna i Portugal, många som läst Walders bok nu.

Znogge sa...

"Jävla karlar" har jag läst nyligen men var inte odelat positiv till den. Men men, allt är en smaksak.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, tidningen innehöll många andra boktips 🙂

Geddfish ♥ sa...

Den boken har jag inte läst. Men jag prövar lite olika boktips har tar dem via lyssning på Storytel.

Hanneles bokparadis sa...

Geddfish ♥ trevligt att variera sin läsning 📚