Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

27 mars 2024

påskläsning 🐣 kultur

Läser gärna något trädgårdsaktigt nu.
Emily Dickinson's Gardening Life
har underbara illustrationer.


Hembiträdet
(The Housemaid 2024) av Freida McFadden, psykologisk thrillerserie, Modernista.


Dirt Town (2024) av Hayley Scrivenor, Modernista.

Vilka kriminalromaner vill du tipsa om i påsk? Vilka böcker planerar du själv att läsa under långhelgen? undrar: enligt O i veckans Kulturfråga.

11 kommentarer:

Znogge sa...

Jag har väl inget direkt tips. Läser alltid mycket och har en bok på gång så det blir ingen skillnad för att det är påsk.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, trevligt att variera sin läsning.

Anna i Portugal sa...

Jag har fastnat i en långkörare... "Systrarna"... så jag fortsätter läsa den i helgen :)

Hanneles bokparadis sa...

Anna i Portugal, om nu menar Systrarna av Jonas Hassen Khemiri så kommer jag läser den så småningom

Klimakteriehäxan sa...

Tycker "Dirt Town" verkar intressant.

femfemman sa...

Har varit ett par veckors läspaus. Men nu blir det sannolikt några bokläsardagar i påskhelgen. Är ju sån att jag oftast sträckläste och boken är klar på en dag...

Hanneles bokparadis sa...

jag läser ganska långsamt… tror jag

Mrs Calloway sa...

jag läser också ganska långsamt. men något ska det bli. kanske. barnbarnen är på g!🐣

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, det blir två tonåringar på stan imorgon, lite trädgård och läsning 🐣

enligt O sa...

Gillade också Dirt Town. Hembiträdet lockar också!

Hanneles bokparadis sa...

Bra påskläsning!