Jag Àr anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och Àga böcker, lÀser, fotograferar, periodvis lÀsare; lÀser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek Àr uppfylld, Àr gift med en boklÀsare som Àlskar Fantomen. Som mormor och farmor lÀser jag Àven barnböcker. Jag mÄr bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker mÄste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den hÀr bloggen:

25 mars 2024

vĂ„fflor med fruktsallad 🍏🍎🍐

Jungfru Marie BebÄdelsedag
Bara 9 mÄnader kvar till jul, det firar vi med vÄfflor.
Vi köper inte mix, sÄ enkelt att göra vÄffelsmet sjÀlv av fina rÄvaror, mycket nyttiga Àgg i. Kan serveras som förrÀtt eller som efterrÀtt.

7 kommentarer:

Mösstanten sa...

Det ser gott ut, det dÀr.

femfemman sa...

Ska göra vÄfflor i morgon. FÄr bli kvÀllsmÄl...tillsammans med lite mackor.. pÄ mormorstisdag

Hanneles bokparadis sa...

vĂ„fflor Ă€r bra mat, vi serverar ofta med rĂ€ksallad 🩐

Anna i Portugal sa...

JÀttegott med vÄfflor! Har inte provat att göra glutenfria men det gÄr sÀkert bra det ocksÄ. har inget vÄffeljÀrn heller kom jag pÄ :) Njut pÄ!

Hanneles bokparadis sa...

Anna i Portugal, fick smakprov pĂ„ Coop idag đŸ«“

znogge sa...

Vi har inget vÄffeljÀrn sÄper automatik blir det inga vÄfflor hÀr.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, till pĂ„sk ska vi göra vĂ„fflor med fiskbilens rĂ€ksallad 🩐