Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

04 april 2024

fint omslag - helgfråga

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEio3fEua7c-5a0mt3n-y_BdBZmlLo-808Y_wvxTXvwxfIZOcE5OUnvg6hBsn8lJRnJZj0_f4m25FSTRk9MNON1SmoEd-NZqC0PqD75ev8FXts-G1mJeUXJ6QBI8zCUwz0zfk01WzK7w1A3tD20I0v0TNnIeTNHtvvkq1bCvXyes5RqssNcaefPeswCxI3hs/s1200/388Hamnet.jpg
Hamnet (2020) av Maggie O'Farrell berättar om 1500-talets England där en fattig latinlärare förälskar sig i den excentriska Agnes. Min favoritbokstav H.

Ett örngott jag broderade i skolan, räddade denna sista sekunden från att bli cykeltrasa... blev tavla. Bytt efternamn.

Bokomslag: Dela med dig av ett bokomslag som du tycker är särskilt vackert eller intressant. Vad fångar din uppmärksamhet? undrar: Mia.

15 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Klart snyggt omslag du valde att visa!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, snyggt på flera sätt 🌿

Äventyret framtiden sa...

Tavlan med dina initialer är urtjusig. Så fint att heta H H, fastän du nu heter något annat.
Snyggt omslag!

Hanneles bokparadis sa...

Karin, jag kunde ha bytt båda namnen och hetat L L 😂

Mrs Calloway sa...

det broderade monogrammet på örngottet är vackrast! jag köper ibland örngott på loppis för de vackra monogrammens skull

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, och jag sydde denna för 60 år sedan 🙂

Robert W sa...

Ja, det är ett fint omslag!

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, väcker nyfikenhet.

Mösstanten sa...

Ett vackert omslag kan ju vara just det som gör att man läser en viss bok. Sedan har vi ju olika smak förstås, men det var en fin bokstav H på bokomslaget du visar.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, jag kan avstå från en bok med riktigt fult omslag.

Anki sa...

Vilken fin brodering!

När någon frågar om vackra böcker svarar jag alltid L. M. Montgomery. Anne och Emily för evigt.

Hanneles bokparadis sa...

Anki, trevliga böcker, tror att jag hittade på mönstret själv.

Mia Eggimann sa...

Det är helt klart ett fint omslag

Åsa sa...

Tjusigt garnerad bokstav! :)

Hanneles bokparadis sa...

glad att jag lyckades rädda mitt örngott 🙂