Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

20 april 2024

Ulriksdals slott #10

[]
Vacker köksträdgård vid Ulriksdals slott.

Ulriksdals slott vy från Danderyd.

Vattenfall vid Altargången.
[]
förfriskningar i slottsmiljö innan föreställningen.
[]
Historielektion om kung Gustav III:s liv.

3 kommentarer:

Znogge sa...

Det är väldigt intressant att besöka slott. Mina föräldrar hade goda vänner där mannen i familjen var skogsvaktare på ett skånskt slott. De bodde i en tjänstebostad på slottets ägor och jag tyckte det var väldigt spännande att hälsa på dem.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, skogsvaktare på slott, kul!

KajsaLisa sa...

Jättelänge sen jag var där, passar nog på i sommar.