Jag Àr anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och Àga böcker, lÀser, fotograferar, periodvis lÀsare; lÀser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek Àr uppfylld, Àr gift med en boklÀsare som Àlskar Fantomen. Som mormor och farmor lÀser jag Àven barnböcker. Jag mÄr bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker mÄste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den hÀr bloggen:

24 maj 2024

frukostvy - fem en fredag

HĂ€r sitter jag halva Ă„ret och dricker mitt morgonte.

VĂ„r trĂ€dgĂ„rd innan huset byggdes 810 m² berg.

Getrams Àr vacker i morgonsolen.

1 Vad har du haft för mycket av i livet pĂ„ sistone? VĂ€rme, +25°C hela veckan.
2 Vad var droppen som senast fick bÀgaren att rinna över? missuppfattningar.
3 Hur hanterar du en stressad kÀnsla? gör en sak i taget.
4 Vad gÄr pÄ sparlÄga just nu? stÀdning.
5 Hur tar du hand om dig sjÀlv? Àter och sover bra.
Överskott Fem en fredag hos: ElisaMatilda.

20 kommentarer:

Mösstanten sa...

Inte den sÀmsta vyn precis. Rofyllt och fint. Morgonen Àr viktig. Som pensionÀr behöver man ju inte hasta ivÀg.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, Àter frukost pÄ altanen halva Äret och lyssnar pÄ fÄglar.

Znogge sa...

Vilken fin vy att njuta av.
Att göra en sak i taget tycker jag Àr ett vÀldigt bra koncept som brukar ge struktur.
HÀr har vi inte haft lika varmt utan strax över 20 bara. Skönt ÀndÄ!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, lite svalare mellandag efter hÀrlig sommarregn.

Veiken sa...

Verkligen en fin vy att Àta frukost till. Idag Àr det lite svalare igen och himlen levererar lite vatten Ät törstiga vÀxter!

Madde sa...

SÄ vackert dÀr du sitter med ditt morgonte. Gör sÄ mycket. Solen och vÀrmen gillar jag i och för sig, samtidigt behövdes behövdes regnet som kom nu,

Mrs Calloway sa...

altanfrukost Àr viktigt. grönskan Àr fantastisk. idag Àr det inte fullt sÄ varmt och inte sÄ mycket till sol. men dÄ tar jag pÄ raggsockorna och njuter ÀndÄ!

Hanneles bokparadis sa...

mellandag med lite svalare temperatur, jag Ă€ter hĂ€r pĂ„ altanen nĂ€stan halva Ă„ret, idag fick jag flytta till andra sidan dĂ€r det finns lite tak 🙂

christian sa...

VÀrmen ja...hÄller med till 100%...stÀdning gÄr alltid pÄ sparlÄga för mig...ett onödigt ont/mÄste...
Ha en fin fredag!

femfemman sa...

Vacker getrams!
VÄr planta Àr det inte mycket kvar av.
HÄller med: för mycket vÀrme!
Gott idag med svalka och mulet. Hade önskat lite regn oxÄ.
Ska stÀda ordentligt, dÄ denna helt galna period av inbokade dagar Àr över. Hoppas att regnet kommit dÄ och pollen har spolats bort. God kvÀll!

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, getrams vÀxer vilt pÄ vÄrt lilla berg, har inte sÄ mycket inbokat nu.

BP sa...

Din "frukostvy" slÄr min med marginal kan jag sÀga:-) 25 grader hela veckan lÄter som en dröm. Du minns vÀl att VÀstkusten hade en regnig och kall sommar ifjol;-)
StÀdning - hahaha. Den glömde jag helt och hÄllet. SÄ du förstÄr vilken lÄg prio den har hos mig - ocksÄ:-)

Hanneles bokparadis sa...

BP, för mig Ă€r +25°C alldeles för varmt, blir helt slut, söker skugga.

Susjos sa...

Ljuvlig morgonvy!
Ja, stÀdning Àr inte högprioriterat i vÀrmen ;-)
Äta och sova bra Ă€r inte dumt alls.
Ha en trevlig helg!

Paula sa...

Vilken hÀrlig djungel du visar, bara Tarzan som saknas, han finns ju men inte pÄ bild. Ja det Àr för varmt för mig, men alla andra verkar njuta. StÀdning Àr alltid nedprioriterat hos mig, idag var det en mulen dag och skurborsten Äkte fram. Trevlig helg

Hanneles bokparadis sa...

Susjos, önskar detsamma!

Paula, jag gillar inte heller vÀrme. Barnbarnen kallar min trÀdgÄrd för farmors djungel, de Àlskar den, plocka körsbÀr, vindruvor, amerikanska blÄbÀr dÀr.

www.saramadeleine.se Orsakullan sa...

Jag som Àlskar bÄde vÀrme och stÀdning. SÄ olika det kan vara.

Hanneles bokparadis sa...

SaraMadeleine, jag kan avstĂ„ bĂ„da 🙂

KlimakteriehÀxan sa...

BÀttre frukoststÀlle fÄr man leta efter.

Hanneles bokparadis sa...

KlimakteriehĂ€xan, sitter dĂ€r halva Ă„ret, ibland med mössa och varm jacka 🙂