Jag Àr anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och Àga böcker, lÀser, fotograferar, periodvis lÀsare; lÀser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek Àr uppfylld, Àr gift med en boklÀsare som Àlskar Fantomen. Som mormor och farmor lÀser jag Àven barnböcker. Jag mÄr bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker mÄste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den hÀr bloggen:

23 maj 2024

mors dag 🌾 helgfrĂ„ga

Eftersom jag Àr mor sÄ önskar jag mig Finlands nominering till Nordiska rÄdets litteraturpris: Vill du kyssa en rebell? (2023) av Eva-Stina ByggmÀstar.

Det Àr mors dag pÄ söndag. Vad skulle ni ge er mor för bok? undrar: Mia.

8 kommentarer:

KlimakteriehÀxan sa...

Ja varför inte? Har aldrig lÀst henne, bara hört talas om henne.

Hanneles bokparadis sa...

KlimakteriehÀxan, jag tycker mycket om Eva-Stina ByggmÀstars texter

Mrs Calloway sa...

jag gillar ocksÄ Eva - Stina ByggmÀstar.

en annan sak: vad Àr det för fördelar med inklinz?

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, visst Àr hennes texter fina

Mia Eggimann sa...

HĂ€ftig titel

Hanneles bokparadis sa...

Mia, eller hur! 🙂

Åsa sa...

Det var en annorlunda titel. Inte sÄ förtjust i rebeller, de blir lÀtt anarkistiska, vÄldsamma narcissister.

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, det Ă€r vĂ€l en definitionsfrĂ„ga