Jag Àr anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och Àga böcker, lÀser, fotograferar, periodvis lÀsare; lÀser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek Àr uppfylld, Àr gift med en boklÀsare som Àlskar Fantomen. Som mormor och farmor lÀser jag Àven barnböcker. Jag mÄr bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker mÄste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den hÀr bloggen:

27 maj 2024

sömn 😮 selfie

1. Pyjamas, nattlinne eller naken? makens tröja, pyjamas pÄ resor.
2. LÀmplig temperatur i sovrummet för att du ska sova gott? samma temperatur i hela huset.
3. Hur mörkt ska du ha det? vi har inga persienner, gillar vakna i dagsljus.
4. Hur mÄnga kuddar har du i din sÀng? Tre, liten under armen.
5. Hur mÄnga timmar sover du per natt, ungefÀr? Sju, gÄr upp och följer maken till busshÄllplatsen, en engelsk min 1,6 km före frukost.
6. Sover du i ett strÀck eller vaknar du och somnar sedan om? oftast i ett strÀck.
7. Drömmer du? ja, svartvitt.
Fyra sÀngar fick plats i det lilla hotellrummet pÄ min födelsedag.

16 kommentarer:

KlimakteriehÀxan sa...

En god nattsömn Àr guld vÀrd! Vilket jag antar att du kÀnner! Bra av dig med den dÀr morgonpromenaden, det Àr nog supernyttigt.

Mrs Calloway sa...

den dÀr promenaden önskar jag att jag fick till. ska armen ligga högt? det har hÀnt att jag dröt i fÀrg. en drö för lÀnge sedan var i fÀrg och vÀldigt ljus och fin

Hanneles bokparadis sa...

KlimakteriehĂ€xan, jag blir vĂ€ldigt trött av dĂ„lig nattsömn. Mysigt att följa maken till bussen 💕

Mrs Calloway, pĂ„ helgerna gĂ„r jag ju inte ut, för maken hemma 🙂 Min arm ligger som resten av kroppen. Mina minnen ocksĂ„ svartvita...

Znogge sa...

HÀr Àr det nattlinne och svalt som gÀller. Absolut mörkt i sovrummet dessutom.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, inga stÀngda dörrar eller mörka rum för mig...

Geddfish ♥ sa...

TÀnk, jag har nog inte sovit en hel natt i strÀck vad jag minns, vad skönt! Kanske jag sov bÀttre som ung, kommer inte ihÄg.
Jag har testat att sova och vakna till morgonljuset, men det funkade inte för mig. Kanske förr. Nu vill jag ha svart.

Hanneles bokparadis sa...

Geddfish ♥ jag sover ganska gott, men skulle det bli en dĂ„lig natt kan jag ta en tupplur.

Äventyret framtiden sa...

Det lÄter skönt med en natt av flera timmars följd, en promenad med maken innan dagen börjar. Drömmer ofta i fÀrg...men ocksÄ i svart vitt. Sover naken men med tvÄ dynor bredvid varandra.

BP sa...

Idag har vi vÀldigt lite dvs. inget gemensamt alls. Jag vill ha minst 20 grader i lÀgenheten men inte i sovrummet, dÀr ska det vara pÄ grÀnsen till kallt. Det Àr det enda jag gillar med vintern - att det Àr svalt/kallt i sovrummet, dÄ balkongdörren Àr öppen Äret om.

Just nu Àr jag i en period att jag ocksÄ sover i strÀck. RÀtt skönt faktiskt:-)

Gulligt av dig att följa med maken till busshÄllplatsen:-)

Hanneles bokparadis sa...

BP, jag Ă€r vĂ€ldigt frusen... men sitter pĂ„ altanen och Ă€ter frukost halva Ă„ret. Bra liten promenad före frukost 💕

Susjos sa...

Fint med en liten promenad tillsammans med maken pÄ morgonen.
Du drömmer i svartvitt? LÄter spÀnnande, jag drömmer i fÀrg...tror jag?

Hanneles bokparadis sa...

Susjos, har svartvita minnen ocksĂ„… lagom runda före frukost.

KajsaLisa sa...

Jag Àr just nu sÄ trött att jag kan somna stÄende i vilken temperatur som helst :) God Natt.

Hanneles bokparadis sa...

KajsaLisa, skön kĂ€nsla 😮

Paula sa...

Jag har aldrig hört om nÄgon som drömt i svartvitt!

Hanneles bokparadis sa...

Paula, mina minnen Àr ocksÄ svartvita