Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

08 juni 2024

Bath Central Library #17 Jane Austen

header hos Jane Austen i Bath

Ingång till Bath Central Library i Somerset.

Jane Austen hylla på biblioteket.

Hemma hos Jane Austen.

Frank Churchill i Emma håller mig sällskap.

Afternoon Tea  hos Jane Austen.

4 kommentarer:

femfemman sa...

Hann tyvärr inte hälsa på Jane då vi var i härliga Bath, för några år sedan. Men sa hej till henne...och tog en bild på henne..då vi passerade hennes hem.

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, så mycket man ska hinna med på resor.

Znogge sa...

Litterära och trevliga omgivningar :D

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, intressant att göra bekantskap med miljon Jane Austen levde i.