Jag Àr anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och Àga böcker, lÀser, fotograferar, periodvis lÀsare; lÀser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek Àr uppfylld, Àr gift med en boklÀsare som Àlskar Fantomen. Som mormor och farmor lÀser jag Àven barnböcker. Jag mÄr bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker mÄste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den hÀr bloggen:

07 juni 2024

struktur 📚 sommarlĂ€sning helgfrĂ„ga

1 Vilken Àr den minst organiserade delen i ditt liv? trÀdgÄrden fÄr vÀxa fritt.
2 Vilken Àr det mest organiserade delen i ditt liv? har alltid varit strukturerad pÄ jobbet.
3 Hur bra hanterar du rutiner som Àndras? funkar oftast bra.
4 Vad gör du med ovÀntad oplanerad tid? lÀser en god bok.
5 Hur strukturerad Àr du vanligtvis? saknar struktur, inte viktigt.
Struktur Fem en fredag hos: ElisaMatilda.
Franz Kafka skulle ha fyllt 100 Är i veckan, kanske lÀsa mer av Kafka.

Har du lagt upp nÄgon TBR-hög inför sommaren? undrar: Mia.

21 kommentarer:

Mösstanten sa...

Struktur i livet Àr mindre viktigt nÀr man har blivit pensionÀr, men sjÀlv Àr jag nog i mÄngt och mycket en vanemÀnniska.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, nu behöver inte saker vara lika strukturerat, skönt, jag har blivit mer vanemÀnniska.

Znogge sa...

"Ordning Àr till för idioter, genier behÀrskar kaos" var sonens favorituttryck nÀr han bodde hemma. Jag gillar struktur Àven som pensionÀr. MÄnga tycks tro att struktur omöjliggör spontanitet men sÄ Àr det inte alls.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, jag Ă€r öppen för dagliga överraskningar, vilket man fĂ„r vara med sex barnbarn i olika Ă„ldrar 💙

KlimakteriehÀxan sa...

Den som inte har struktur pÄ jobbet har förmodligen lite problem ...
Skönt att kunna improvisera, tÀnker jag.

Boklysten sa...

Jag skulle gÀrna vilja vara mer ostruktureradf men som det Àr sÄ Àr mina dagar noga inrutade.

Hanneles bokparadis sa...

KlimakteriehÀxan, har tillrÀckligt bra struktur fortfarande men alla saker Àr inte lika viktiga.

femfemman sa...

Ordning och reda kontra struktur? Det första vill jag ha. Som lĂ€rare mĂ„ste man ha en struktur i sitt jobb. Men i vardagen... JA, iaf inte sĂ„ att man mĂ„ste Ă€ta lunch/kvĂ€llsmat pĂ„ ett visst klockslag.... eller stĂ€da pĂ„ speciell dag. Är nog bĂ„de struktur och improvisatör tror att de flesta Ă€r det..Ha en bra fredag!

Mrs Calloway sa...

jag vill gÀrna ha en viss struktur i tillvaron. gillar planering i mÄttlig mÀngd och listor. men kan vÀnda pÄ en femöring

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, har alltid varit dĂ„lig pĂ„ att planera… listor har jag aldrig skrivit, minnestrĂ€ning 🙃

Paula sa...

Struktur Àr bra, men i mÄttlig mÀngd.

Hanneles bokparadis sa...

Paula, jag har ganska god ordning i huvudet.

BP sa...

Nu Àr vi dÄ tre stycken, som inte tycker att struktur Àr viktig, Ätminstone inte nÀr man inte jobbar lÀngre. Det finns hopp, helt klart:-)

Susjos sa...

Ljuvligt med en trÀdgÄrd som fÄr vÀxa fritt! :-)

Hanneles bokparadis sa...

BP, men jag har struktur i huvudet 🙂

Susjos, Ă€lskar vĂ„r trĂ€dgĂ„rd, farmors djungel, sĂ€ger barnbarnen 💚

KajsaLisa sa...

Jag har aldrig testat att lÀsa Kafka, en som gjort det berÀttade att det var trögt att plöja genom all Ängest.

Hanneles bokparadis sa...

KajsaLisa, inte tÀnkt pÄ Ängest, jag Àr nog Josef K

Åsa sa...

Jo, att Kafka skulle fyllt 100 lÀste jag i veckan om, blev sugen pÄ att lÀsa mer Kafka.

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, jag gillar Kafkas texter, nĂ„got nytt vid varje lĂ€sning.

Mia Eggimann sa...

Vad var ditt svar?

Hanneles bokparadis sa...

Mia, har flera olÀsta böcker av Franz Kafka i bokhyllan.