Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

13 juli 2024

bibliotek på fartyg #22


Bibliotek för besättningen på stort fraktfartyg, med havsutsikt.

Swedish Seamen's Library, byter väskorna med nya böcker.
Allt finns inte i skärmarna, även riktiga böcker används på fartyg. Böckerna fast i fall stormigt. Sonen på ett stort produktconteiner. Kul när föräldrar får besöka barnens arbetsplats.
Böcker på ett fartyg uppdateras regelbundet. En bok om Skottlands hamnar och fyrar skulle hamna i papperskorgen - jag fick den av sonen, fantastiska bilder!
Cape Wrath, fyrplatsen där Jeanette Wintersons Fyrväktaren utspelar sig.

6 kommentarer:

Hanna / Rak i ryggen sa...

Intressant inblick, tack! Måste kolla upp Jeanette Winterson, inte läst alls.

Hanneles bokparadis sa...

Hanna, kul att följa med barnen, ställen man sällan få se i vanliga fall. Jeanette Winterson skriver varierande, tycker mycket om hennes böcker.

Znogge sa...

Ett bibliotek platsar alltid :D

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, toppen med arbetsplatsbibliotek.

KajsaLisa sa...

Kul grej, kan förstå att man tröttnar på utsikten efter ett tag

Hanneles bokparadis sa...

KajsaLisa, jag har aldrig testat 🙂