Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

27 juli 2024

franskt bibliotekscafé #24

Café Librairie i Normandie.

Fika bland böcker är trevligt.

Mycket att låna för fransktalande (francophone).

6 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Längtar till Paris. Fast inte just nu, när det är OS.

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, inte varit i Paris på 50 år... och våran resa blev inställt.

femfemman sa...

Kan mycket väl tänka mig att återvända till Paris. Får bli en guidad resa i så fall. Då får man ut mesta möjliga av besöket. God eftermiddag!

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, håller med dig, man ser och lär sig mest med någon som kan.

Znogge sa...

Mycket trevlig miljö att fika i ja.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, finns en sån trevlig bokaffär i Göteborg.