Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

14 september 2024

hemma hos William Wordsworth


Vi hälsade på hemma hos William Wordsworth, han fick sin utbildning vid universitetet i Cambridge. Vi gjorde en båttur, åkte runt i landskapet.

The illustrated Wordsworth's guide to the lakes hittade jag på min favoritantikvariat Faust vid Götaplatsen, en underbart vacker bok.

Exteriör berättade mer än interiör, inte mycket kvar.

Väggarna tapetserade med tidningspapper från juni 1800.

Han vandrade mycket med systern Dorothy, frun hemma med barnen.

6 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Förstår att du rest i böckernas värld. Kul! Trevlig lördag!

Hanneles bokparadis sa...

Geddfish ♥ både i läsfåtöljen och på riktigt 🙂

Znogge sa...

Kan tänka mig att det var mycket intressant!
Hoppas ni kom fram i tid!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, SJ skötte sig, trevligt bröllop, dansat

Ylva sa...

Det är intressant med tidningstapeter.

Hanneles bokparadis sa...

Ylva, trettonåringen ville ha kartor på väggen i sitt rum.