Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

02 september 2024

höstens första lussefika 🎄

Det finns domedagsprofeter som hävdar att hösten står för dörren.
Men sommaren är inte över.

14 kommentarer:

Mösstanten sa...

Lussebullar kommer inte in hit förrän till första advent och sommar är det än. Det ska bli riktigt varmt i veckan.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, riktigt varm sommarvecka!

Znogge sa...

Lussebullar får vänta. Jag förstår inte varför man ska tjuvstarta med allt...
Sommarvärme ser vi fram emot!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, sommaren får vi njuta av ett bra tag till!

femfemman sa...

Blir så irriterad på Blogger, som har gjort att jag inte länge/ sällan kan kommentera via mobilen. Skulle iaf undra om du hittade lussebullar i frysen.... för inte kan väl någon baka eller sälja sådana vid denna tiden på året??

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, anonyma får kommentera. Typ lite så, tråkigt när så många skriver att sommaren slut...

Mrs Calloway sa...

har du bakat lussekatterna själv? eller hade du i frysen?

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, bakar sällan nu, bara med barnbarn ibland.

BP sa...

Okej då. Nuförtiden kan man ju köpa/äta kräftor året runt, så varför inte lussebullar eller semlor. Inget för mig dock.

Hanneles bokparadis sa...

BP, och inget för mig att plocka fram vinterkläder redan nu och börja höstmysa, sommaren inte slut.

Klimakteriehäxan sa...

Lussebullar??? tack men nej tack!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, men många säger att sommaren slut 🙃

Ylva sa...

Sommaren fortsätter ett tag till. Det kanske ska bli 30 grader här i Småland!

Hanneles bokparadis sa...

Ylva, sommaren inte slut på långa vägar, 28° i Göteborg