Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

28 september 2024

smaker av Bokmässa

En BOK som bakverk, hårda pärmar och mjuka sidor. Wienerboken, jubileumsbakverk, Bokmässan 40 år. Gyllene knäckig yta och ett inre fyllt med vaniljkräm smaksatt med kardemumma.

Fick smaka sälkött, faktiskt gott.

Svenska kyrkan bjöd på gratis kaffe.

BookBeat bjöd på glass. Flera smakbitar: HÄR.

2 kommentarer:

BP sa...

Återigen - var det inte en bokmässa du besökte;-)
Wienerboken - den var innovativ, men jag skulle inte vila äta den.
Sälkött - det låter spännande. Har aldrig sett än mindre ätit sälkött. Kul att du testade och gillade.

Hanneles bokparadis sa...

BP, man vet aldrig vad man kan hitta på Bokmässan 🙂