Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

28 september 2024

Bokmässa 2024

Det finns verkligen något för alla smaker och alla åldrar på Bokmässan. Sköna skor och draMaten bra att ha med sig. Även om man inte köper så mycket så plockade jag med mig några Stockholmstidningar.

Samiska serier och barnböcker.

Samiskt tema, mycket fint hantverk.

Astronauten 2.0 i Tornedalen av Christina Snell-Lumio hade precis kommit från tryckeriet.

Svavel-böcker med 16 sidor; (svavel är ett kemiskt grundämne i det periodiska systemet kemisk beteckningen S och atomnummer 16)

Två författare fick flytta hem till mig.

Fin yllekappa med återanvänd applikation för 5000kr, köpte inte.

Roliga fina ryggsäckar.

Inga kommentarer: