Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

02 mars 2019

små vilda djur mellan sidorna

Jag lär barnbarnen använda bokmärken, inte göra hundöron. Dessa små djur, lik post it, fastnar mellan sidorna, köpte  dem i England. Även Boklysten, Klimakteriehäxan och BP har bokmärken.

12 kommentarer:

Mösstanten sa...

Så smart alltså.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, fanns olika, tycker dessa är fina och praktiska.

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Coola!

Hanneles bokparadis sa...

Mrs E, barnbarnen får inte alla, jag behåller några själv :)

FrökenChristina sa...

Det är nästan så att jag också skulle vilja ha några. Skulle dock inte få ha kvar dem för kompisens som som älskar djur.

Hanneles bokparadis sa...

Fröken Christina, du får köpa så de räcker för båda :)

Klimakteriehäxan sa...

Riktigt fina!

Ama de casa sa...

Hundöron som är så praktiskt och alltid finns till hands... ;-)

Boklysten sa...

De var lite roliga!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, eller hur!

Ama, i biblioteksböcker är hundöron helt förbjudet 😠

Boklysten, passar i många böcker.

BP sa...

Jättesöta! Dom skulle jag också vilja använda, man blir ju glad av dom:-) Letade bokmärken på olika ställen under veckan. Fick tyvärr konstatera att det knappt finns några att köpa. De enda jag hittade var hos Akademibokhandeln och som jag delvis har lagt upp. Suck!

Hanneles bokparadis sa...

BP, det är inte lätt att hitta bokmärken, jag köper ofta på resor som souvenirer.