Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

02 mars 2019

inte bara böcker hemma hos oss, även instrument

vi äro musikanter hos morfar.
Ett under att pianot får plats bland makens böcker.

14 kommentarer:

Mösstanten sa...

Vilket mys! Eller vilket oväsen? Härligt oväsen är det säkert i så fall. Så bra att börja göra musik när man är liten.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, absolut inget oväsen! De små sjunger fint ❤️

Znogge sa...

Musik är härligt men jag är helt omusikalisk. Husse har däremot talang och den har barnen ärvt. Lilla S klinkar gärna på pianot hemma och hos oss blir det på Husses keyboard.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, en kan roa sig - och även spela om man är "omusikalisk".

Christina Karlsson sa...

Musik och böcker är en härlig kombo :)
Kram

Hanneles bokparadis sa...

Chistina, verkligen, behövs inte mycket annat :)

BP sa...

Å jag som trodde att vi hade många böcker. Jämfört med dig/er har vi ju knappt några böcker alls. Instrument har vi inga alls, men maken spelade tvärflöjt när han var barn.

Hanneles bokparadis sa...

BP, din maken borde damma av instrumentet.

Mrs Calloway sa...

tänk om maken vill hyra in sitt piano bland dina böcker! vad säger du då?

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, då dör jag!

Rak i ryggen sa...

Vilket pianorum, ser jättehärligt ut! Är det du som spelar saxofon (i blå kofta)?

Hanneles bokparadis sa...

Hanna, maken spelar saxofon, flera olika modeller och storlekar.

Yasmine sa...

Nej vad roligt! :)

Hanneles bokparadis sa...

Yasmine, jag tycker det är så roligt att lyssna på de små ❤️