Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

27 juli 2019

på jakt efter bokmärken

Nu är jag ute i världen och jagar efter nya bokmärken. Denna bild är tagen på ett bibliotek i York i Wales i höstas. Vad har du mellan sidorna, undrar Boklysten. Även Mösstanten, Klimakteriehäxan, Agneta och BP, Emma, Gerd har bokmärken.

11 kommentarer:

Mösstanten sa...

Då får vi förhoppningsvis se dina fynd så småningom.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, inte sett så många bokmärken än....

Geddfish ♥ sa...

Lycka till i letandet!
Jag hittade ett roligt här hemma:
https://gerd-geddfish.blogspot.com/2019/07/bokmarken-vecka-30-fatmomakke.html

Boklysten sa...

Perfekt att jaga efter fler bokmärken på resor! Det där var ett riktigt fint bokmärke

Hanneles bokparadis sa...

Gerd, tack så mycket ❤️

Boklysten, då kan man hitta lite nytt och annorlunda.

Klimakteriehäxan sa...

Då hoppas vi på god jaktlycka!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, det har gått bra hittills 🇬🇧

BP sa...

Vilket läckert och totalt annorlunda bokmärke. Har faktiskt aldrig sett ett sådant. För det är ju världens smartaste konstruktion. Märket håller ju sidorna på plats när man läser boken och det blåser.

Å jag som trodde att York bara fanns i norra England, för där har jag varit.

Hanneles bokparadis sa...

BP, funkar riktigt bra, snyggt också.

Klimakteriehäxan sa...

Minns att nån bokklubb skickade ut sånt i plast i nån försök att ragga prenumeranter! Jag tog vara på ett sånt, undrar vart det tog vägen?

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, viktiga ting får en vara rädd om.