Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

10 augusti 2019

brittiska bokmärken i Salisbury

Trevligt och gott fika i Katedralsträdgården.
Jag har letat efter bokmärken på vår Englandsresa men inte helt lätt att hitta passande. Bra souvenirer och lämpliga presenter, fina i Salisbury Cathedral. Boklysten har nu slut på sina bokmärken. Kanske Klimakteriehäxan och BP, Emma har bokmärken.
För 1 £ kunde man börja bygga en egen Salisbury Cathedral.

15 kommentarer:

Mösstanten sa...

Roliga bokmärken. Men nej, jag har inga idag. Jag har aldrig haft särskilt många.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, läser man bara en bok i taget så räcker det gott med ett bokmärke.

Znogge sa...

Jag har faktiskt bara ett och det får räcka.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, inte nödvändigt att överdriva... men kan vara trevlig souvenir.

Klimakteriehäxan sa...

Jag blev "tvungen" att inhandla ett alldeles nytt ...

Mrs Calloway sa...

den här katedralen besökte jag för ett antal år sedan och råkade komma just när en svensk kör konserterade där.

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, jag har full förståelse :)

Mrs Calloway, vilken tur, underbart med kyrkokonserter!

Ama de casa sa...

Betala för att bygga? Jag trodde byggarbetare snarare FICK betalt... ;-)

Hanneles bokparadis sa...

Ama, i England är allting tvärtom 🇬🇧

BP sa...

Så du fortsätter också med bokmärken, det har jag också tänkt att göra. Hade ju hoppats på att Klimakteriehäxan skulle ta över utmaningen, men det verkar inte så.
Bokmärkena du hittade i Salisbury är föga upphetsande åtminstone i mina ögon. Men bokmärken som bokmärken;-)

Hanneles bokparadis sa...

BP, inte ofta du gillar bokmärken :)

Boklysten sa...

Jättefina bokmärken! Är det ett 3D-pussel?

Hanneles bokparadis sa...

Boklysten, osäker, ser ut som Lego, köpte ett bokmärke till dottern.

Emma, Sol som sol? sa...

Lite söta bokmärken om man hittar med rätt namn!

Här är mitt:
https://solsomsol.blogspot.com/2019/08/mina-bokmarken-nr-14-alan-ford.html

Hanneles bokparadis sa...

Emma, rätt stavning var inte lätt, men hittade ett!