Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, är periodare, läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

02 juli 2013

Fika hemma hos mej?

Konstnär Inge Löök: tanterna fikar under bordet, för böcker överallt.

14 kommentarer:

Helena Milton sa...

Åh, vad fina!

Hannele sa...

Helena, visst blir man glad av tanterna :)

Ingrid sa...

Verkligen trevliga tanter. Jättefina!

♥ Hanneles bokparadis sa...

Ingrid, inspirerande ;)

bokfrossa sa...

Åh vilka charmiga!

♥ Hannele sa...

Bokfrossa, fina förebilder!

Nilmas Bokhylla sa...

Haha, så det ska vara :)

♥ Hanneles bokparadis sa...

Nilma, eller hur :)

Mrs Calloway sa...

det ska jag tänka på, Hannele! en himla bra idé när man har böcker, tidskrifter och urklipp överallt!
man stoppar in gästerna under bordet! jättefina bilder

♥ Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, hihi, påhittliga tanter :)

Metronyx sa...

Som Kalle Moreus skulle ha sagt "underbart". Jag ska då bli en fikande boktant....jag närmar mig sakta men säkert!

♥ Hannele sa...

Metronyx, vi kanske kan fika ihop :)

Ylva sa...

Hihi, vilka härliga bilder. Lite sådär ser det ut hos min kompis
http://mariasbokliv.wordpress.com/

Hannele på Hisingen ♥ sa...

Ylva, böcker kan man inte ha för mycket av :)