Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

05 juni 2023

Mellan brunnslock och stjärnor

Mellan brunnslock och stjärnor : högt och lågt i Göteborg (2011) av Kjell Wigers innehåller trevliga funderingar och kåserier under hans dagliga promenader i och runt Göteborg, ingen radio i örat, ingen ipod, bara stadsbrus. Det är lättare att säga ämnen han inte tar upp, de kan handla om allt möjligt; fisk, ledarhundar, gym, näsduksträd, fotboll, Sophie Elkan, som har en egen gata i Göteborg.

9 kommentarer:

Metronyx sa...

Låter lite som "stream-of-consciousness" i organiserad form. Bara stadsbrus kan låta ganska mycket :)

Hanneles bokparadis sa...

Metronyx, så lan man också se det...

femfemman sa...

Låter som jag skulle vilja LYSSNA på denna. Kort och tänkvärt passar bra i mina öron...

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, själv lyssnade Kjell Wigers mest på stadens brus, fåglar.

znogge sa...

Den låter trevlig! Själv lyssnar jag på naturen när jag är ute och går :D

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, jag har ingenting i öronen heller 🙂

Anna i Portugal sa...

Jag har inget i öronen heller när jag är ute och går. Kunde ha musik förut men slutat med det helt.

Klimakteriehäxan sa...

Köpte den direkt av Kjell på bokmässan för några år sedan. Nu är han tyvärr död och borta, han var en på många sätt trevlig kollega och vi hade lite extra gemensamt i intresset för Latinamerika.

Hanneles bokparadis sa...

Anna i Portugal, jag vill också helst lyssna på omgivningen.

Klimakteriehäxan, jo, förstått att Kjell Wigers var berest.