Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

01 maj 2015

kranar och Conchita i Göteborgs Cortége 2015

Robert W har undrat hur en hipster ser ut, så här ser hipsterlimo ut.
Ebola, flygkrascher och andra världshändelser (KLICKA).
Drakens år i Kina, sprutade eld på Avenyn.
Conchita Wurst hedrade Chalmers Cortége med sin närvaro.
Göteborgare vill inte att kranarna i hamnen ska rivas.

4 kommentarer:

Robert W sa...

Tack för det. Nu blev jag mycket klokare... ;))

Hannele på Hisingen sa...

Robert W, jag gissade det ♥

znogge sa...

Vilka härliga och glada bilder! Påminner om Lundakarnevalen men den är bara vart fjärde år...

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, i Göteborg är det cortége varje år sedan 100 år tillbaka :)