Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

14 april 2018

sant eller falskt om mig? - kulturkollo

Veckans utmaning går ut på att berätta tre saker om sig själv, två ska vara sanna, en ska vara falsk på Kulturkollo (facit se: HÄR).
1. jag var nära att slå boxaren Ingemar Johansson.
2. jag har glaciärklättrat på Jotunheim.
3. jag har strippat för Galenskaparna.

12 kommentarer:

Mia Eggimann sa...

Jag tror inte du skulle strippa.🤪

Robert W sa...

Spännande upplevelser, även om bara två är sanna. Jag tror inte heller att du har strippat för Galenskaparna.

http://tittelina.blogspot.com sa...

Kan det vara så att du på 1:an menar slå PÅ honom, inte vinna över honom :-)?
Tror som övriga att strippat har du inte gjort, 3:an är osann.

znogge sa...

Jag tror att nummer tre är falsk!

Klimakteriehäxan sa...

Tror du strippar väldigt sällan utanför hemmets väggar. Tror inte du gör det ens för att glädja Galenskaparna!

KajsaLisa sa...

Den där var svår, får nog fundera på det och kolla facit sen :)

Marias bokhylla sa...

Äh, det är ju mycket roligare att vara kärringen mot strömmen, så jag gissar på att tvåan är falsk!

Mrs Calloway sa...

jag tror absolut att alla tre påståendena är sanna!

Ylva sa...

Vilka fascinerande påståenden! Jag tror inte att du slagit Ingemar.

Helena (Kulturkollo) sa...

Jag gissar också att det är den där med strippen och Galenskaparna som inte är helt sant.

Paula sa...

O jäklars, jag har inte ens tänkt tanken att göra något av ovanstående. Men jag gissar att du inte strippat....

FrökenChristina sa...

Jag får gå emot strömmen och säga att du inte klättrat på en glaciär. Vill så gärna att trean ska vara rätt.