Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

24 september 2018

Höstenkät 2018

1 Vad är det bästa med hösten? Vackert, nu kan en bara mysa i läsfåtöljen.

2 Tips på två bra böcker som utspelar sig på hösten?
Aldrig mer september (1929) av Elizabeth Bowen.
Höstlig kvartett (1980) av Barbara Pym.

3 Vilken bok ser du fram mot mest den här hösten?
Köar för Höst av Ali Smith på biblioteket.

4 Har du någon speciell läsutmaningen den här hösten? Eller låter du inspirationen styra? Det mesta oplanerat, har en trevlig hög olästa.
Walden (1854) av Henry David Thoreau tror jag passar nu på hösten.

5 Har du något speciellt inplanerat den här hösten som du kan se fram mot? Bokcirkeln har startat, stadsbibliotek har en massa intressanta föredrag, även biblioteken på Hisingen.  Bokmässa så klart.

6 Är det någon film eller TV-serie som du ser fram mot att se den här hösten? The Split i svt är riktigt bra: HÄR.
Lotten har knåpat ihop dessa frågor.

4 kommentarer:

Ama de casa sa...

Jag skulle säga att det bästa med hösten är att temperaturen sjunker. Än har den inte gjort det så mycket (33 grader i skuggan just nu) så hösten har nog inte kommit hit än :-)

Hanneles bokparadis sa...

Ama, vi hade +C på morgonen...

Lottens Bokblogg sa...

Så kul att du ville göra enkäten!
Ska omedelbart klicka mig vidare på The Split

Hanneles bokparadis sa...

Lotten, The Split är väldigt brittiskt, londonskt.