Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

22 februari 2019

motion - helgfråga

Vad läser du nu?  undrar Mia i Helgfrågan.
Försöker hitta tips av två hälsoböcker som jag fått av sonen.

Bonusfråga: Vad ser du framemot i vår? förverkliga det jag lärt mig i böckerna, följa trädgården som börjar vakna.
Mias Helgfråga

24 kommentarer:

Monika sa...

Trädgård har jag inte, men väl en väldigt stor balkong. Jag funderar på att försöka med en spann potatis i år :)

Sara Pepparkaka sa...

Jag tänkte lite på sommarstugeträdgården.

Cissi sa...

Jag önskar verkligen att jag hade gillat trädgårdsarbete.

Vargnatt sa...

Det är så härligt när naturen börjar vakna till liv igen på våren :)

Mrs Calloway sa...

våren är ju i sig något att se fram emot. ljuset och allt som vaknar

Bokdamen sa...

Mysigt med trädgård men nöjd med balkong ;)

Hanneles bokparadis sa...

Monika, sonens potatis i spann blev riktigt bra :)

Sara, avkopplande med trädgård.

Cissi, jag ser det inte som arbete...

Hanneles bokparadis sa...

Vargnatt, som en har längtat :)

Mrs Calloway, ljuset uppskattar jag verkligen.

Bokdamen, vi har mycket frukt och bär i vår trädgård :)

FrökenChristina sa...

Jag lever mina odlingsdrömmar i pappas växthus. Det är vårt stora intresse tillsammans efter fotografering. Så i år blir det melon på försök :).

Ama de casa sa...

Motion är inte min grej. Bortsett från promenader då, jag går ofta och gärna :-)

Hanneles bokparadis sa...

Fröken Christina, roligt att du kan göra saker tillsammans med din pappa, melon låter gott :)

Ama, med promenader kan en komma långt :)

Evelina Nilsson sa...

Motion mår man bra av, men jag gillar inte träningshetsen. Trädgård har jag inget intresse för, men gillar att se när det blommar.

Hanneles bokparadis sa...

Evelina, allt behöver man inte skapa själv, bara njuta!

Lena sa...

Har man trädgård så är våren en fin tid. Själv har jag gjort mitt när det gäller trädgårdsfronten. Har inte ens haft blommor på balkongen de senaste två åren.

Hanneles bokparadis sa...

Lena, olika saker olika tider i livet.

Lottens Bokblogg sa...

Trädgården var alltid mitt dåliga samvete när vi bodde i hus

Hanneles bokparadis sa...

Lotten, synd, för mig är trädgård avkoppling.

Eva Trillian sa...

Omslagen på båda böckerna i bild för tankarna mot vår :)

Hanneles bokparadis sa...

Eva Trillian, det är lättare att röra på sig på våren :)

Åsa sa...

Har mer naturtomt än trädgård, men rabatterna relativt snöfria nu, fulla av nedfallna grenar... Flera stora träd vält efter stormen i januari, så rätt ledsam syn, även i skogen. En tall-bjässe som var på väg att välta över huset blev tack och lov nödfälld i tid, lilla dammen ligger någonstans inunder. Man får väl försöka se de små ljuspunkterna ibland.

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, vår bergiga trädgård är också som en naturtomt, med mycket frukt och bär. Träden håller jag låga.

Boklysten sa...

Härligt att kunna påta i trädgården så här på våren och se hur allt börjar växa!

Mia Eggimann sa...

Jag ska fortsätta odla i mina pallkragar, det var riktigt roligt.

Hanneles bokparadis sa...

Boklysten, spännande härlig årstid nu!

Marie, sonen har lyckats bra med pallkragar.