Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

22 februari 2019

Title Booktag

Frågorna hittade jag hos Vargnatt och Elza:
1. Den längsta boktiteln du äger
2. Den kortaste boktiteln du äger
3. En boktitel som inte har någonting med själva innehållet av boken att göra
4. En boktitel som passar perfekt med själva innehållet av boken
5. En boktitel du irriterar dig på
6. Gör en egen boktitel av böcker du äger.
1 Den längsta titeln: Och ett skepp med sju segel och femti kanoner ska försvinna med mig av Bodil Malmsten.
2 Den kortaste titeln: H av Åsa Nilsonne.
3 En titel som inte har med innehållet att göra: The Passion of New Eve (1977) av Angela Carter.
4 En boktitel som passar perfekt: Blybröllop av Sara Paborn.
5 En titel som irriterar: Drömbokhandeln av Laurence Cossé skulle ha hetat En mardrömsbokhandel.
6. En egen boktitel: Boken om Hanneles bibliotek har Kalle Lind skrivit.

4 kommentarer:

Vargnatt sa...

Det var verkligen en kort titel! :)

Hanneles bokparadis sa...

Vargnatt, en intressant och lite märklig bok :)

Robert W sa...

Imponerande kort boktitel du hittade. Min kortaste var dubbelt så lång ;)

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, lånade boken för jag gillar bokstaven H ❤️