Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

20 mars 2019

huvudbonader - omslag

plockade fram Suzanne Brøgger, Fay Weldonn, Simone de Beauvoir, P.G. Wodehouse, Maeve Binchy, Siri Hustvedt och boken Irish Girls Are Back in Town. De har hatt, scarf, bahytt, turban, polishjälm, luva, badmössa...
Inte så enkelt som jag trodde att hitta huvudbonader, veckans tema hos Boklysten som längtar efter varmare tider utan huvudbonad.

21 kommentarer:

Ama de casa sa...

Möjligen inte enkelt, men du lyckades i alla fall väldans bra :-)

Hanneles bokparadis sa...

Ama, lite fick en fundera och leta :)

Robert W sa...

Det var en bra blandning. Kul med badmössan!

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, visst passar badmössan in, lite annorlunda.

Rämmengården sa...

Många fina bokomslag 😃 trevlig dag kram från Nina

Ett mystiskt bibliotek sa...

Fina! :) Jag gillar Torkväder och En Vinter I Drömhuset. Binchys har jag läst och den tyckte jag mycket om.

Hanneles bokparadis sa...

Rämmengården, önskar dig detsamma.

Josefin, jag gillar både Brøgger och Binchy.

Älskar att läsa sa...

Så många fina huvudbonader du hittade. Badmössan var lite extra kul tycker jag :)

Hanneles bokparadis sa...

Agneta, inte helt enkelt, många huvud utan huvudbonad.

Mia Eggimann sa...

Det är inte många som har klut idag. Binchy tänkte jag läsa

Lena sa...

Jag tyckte att det var lite svårt först att hitta omslag på temat. Fina omslag hos dig.

Hanneles bokparadis sa...

Marie, lite ovanligt kanske.

Lena, inte helt självklart med huvudbonad i böcker.

Yasmine sa...

Så många olika böcker du hittade i det temat!

Hanneles bokparadis sa...

Yasmine, borde ha grävt fram några herrhattar också...

Znogge sa...

Jag tycker att du lyckades bra och att det blev en god variation!

KajsaLisa sa...

Hatt är roligt, men själv föredrar jag tweedkeps.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, variationen är jag nöjd med!

KajsaLisa, hittade inte någon keps just nu...

Boklysten sa...

Det verkar ju ha gått väldigt bra ändå att hitta en massa fina huvudbonader

Hanneles bokparadis sa...

Boklysten, många huvuden men inte lika många huvudbonader.

Åsa sa...

Maeve Binchys bok har jag läst. Binchys feelgood gillar jag.

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, irländsk feelgood, kan knappast bli bättre...