Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

01 maj 2019

eld - omslag

Moratorium (2019) av Monica Rehn.
Skrivet i eld av Samuel Beckett.
Enid Blyton levererar; Mysteriet med den brunna stugan och Hemliga Sjuan i elden. Agatha Christie har inget för hon gillar gift.
Eldsprutande drake i Göteborg Valborg drakens år i Kina 2015.

I Göteborg har vi eld till påsk, och på grund av att det varit torrt i markerna blev majbrasorna inställda på olika håll i landet. Men för bokbloggarna råder inget eldningsförbud så dagens tema är är eld, föreslår Boklysten.

11 kommentarer:

Ett mystiskt bibliotek sa...

Väldigt fin eld på dina omslag! Enid Blytons böcker tycker jag är snygga. Jag försökte också hitta någon Agatha Christie men där fanns som sagt ingen eld. :)

Mia Eggimann sa...

Den översta vill jag läsa.

Hanneles bokparadis sa...

Josefin, Agatha Christie gillar ju gift :)

Mia, Moratorium är riktigt bra.

Åsa sa...

Eldfängda bokomslag! Stilig drake, hoppas inte något träd kom i vägen för den. :)

Rämmengården sa...

Många fina bok omslag. Ha en fin kväll Kram Nina

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, lugnt, såg en brandbil i närheten :)

Nina, önskar dig detsamma!

Robert W sa...

Omslagen till Enid Blytons böcker har varierat genom åren. Jag känner inte igen omslaget till Mysteriet med den brunna stugan, men det var å andra sidan längesen jag kollade på dem.

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, det finns otroligt många olika upplagor och omslag till Enid Blytons böcker, de från 1970-talet är ganska tråkiga.

Ama de casa sa...

Vilket eldigt inlägg :-)

Boklysten sa...

Fina eldiga omslag! Moratorium är jag nyfiken på.

Hanneles bokparadis sa...

Ama, eller hur :)

Boklysten, hittade några i alla fall, Moratorium är riktigt bra.