Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

04 november 2019

Maja - Authors and Characters

Den skenande planeten (2018) av Maja Lundgren.

Där rinner en älv genom Saivomuotka by (2019) av Pia Mariana Raattamaa Visén där unga Maija en av huvudpersoner.


Authors and Characters - utmaning hos Lyran.

10 kommentarer:

Lyrans Noblesser sa...

Av Lundgren har jag bara läst den omdebatterade Myggor och tigrar, tyvärr. Intressanta val!

Hanneles bokparadis sa...

Lyran, Lundgren är riktigt intressant författare.

tanthuset.blogg.se sa...

Den första har jag inte hört talas om, däremot den andra och den är jag nyfiken på :)

Hanneles bokparadis sa...

tant, Maja Lundgrens bok är läsvärd.

Mrs Calloway sa...

har läst Pompeji och Myggor och tigrar av Maja Lundgren. bra med en påminnelse om att jag ännu inte läst Där rinner en älv genom Saivomuotka by

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, tyckte om Pia Marianas bok.

Robert W sa...

"Där rinner en älv genom Saivomuotka by" skulle jag nog kunna tycka om.

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, en fin läsvärd bok.

Åsa sa...

Inte läst någon av dessa, så tack för tips!

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, båda är riktigt bra.