Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

13 november 2019

vinterkläder - omslag

Julafton på den lilla ön i havet (2019) av Jenny Colgan.
Jul i det lilla bageriet på strandpromenaden (2017) av Jenny Colgan
Agatha Christie och Enid Blyton.
Och så levde de lyckliga av Lucy Dillon
Juliga kokböcker.
Vinter i drömhuset av Maeve Binchy.
Plommonträdet av Ellen Marie Wiseman.


Vinterkläder är tema hos Boklysten.

12 kommentarer:

Boklysten sa...

Så många du hittat Där ser man, jag missade Colgans böcker helt!

Hanneles bokparadis sa...

Boklysten, jag missade också några!

Mia Eggimann sa...

Jenny Colgan hade jag med också

Hanneles bokparadis sa...

Mia, Colgan verkar gilla jul och snö.

Robert W sa...

Julafton på den lilla ön i havet har ett fint omslag!

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, också en väldigt trevlig bok!

Lena sa...

Du hittade ju många, Jag hade med två av Lucy Dillons omslag.

Hanneles bokparadis sa...

Lena, Dillon gillar också snö.

Mia Halvarsson sa...

Åhhhh jag älskar Jenny Colgan's böcker, det är riktig feelgood för mig och dessutom är miljön så härlig <3
Här finns det många boktips i min smak, ser jag :)
(Förstår att det är en "utmaning" men jag skriver ändå ;)

Hanneles bokparadis sa...

Mia, precis, Colgans skotska miljö är helt underbar!

Åsa sa...

Vinter i drömhuset tyckte jag om. Maeve Binchy kunde konsten att skriva s.k. "feelgood".

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, jag gillar Binchy.