Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

30 april 2020

nominerade böcker - helgfråga

Årets bok presenterades i veckan. Vilken bok känner du dig sugen på att läsa av de nominerade? undrar Mia i Helgfrågan. Brevvännerna av Eli Åhman Owet.

12 kommentarer:

Mrs Calloway sa...

ja, den låter också lockande. har inte läst någon av de nominerade

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, nya titlar för mig, författare känner jag till.

Bokdamen sa...

Jag har läst en av de nominerade men inte den du nämner.

Hanneles bokparadis sa...

Bokdamen, många nya titlar för mig.

Lena sa...

Brevvänner kan även jag tänka mig att läsa.

Hanneles bokparadis sa...

Lena, en ny bok för mig.

Åsa sa...

Läst en bok av den författaren, fick räcka så.

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, några författare känner jag till.

Lottens Bokblogg sa...

Har tänkt läsa ngt av den författaren, men kanske någon av hennes tidigare faktiskt.

Hanneles bokparadis sa...

Lotten, vi får se om jag ramlar på nån bok på biblioteket.

Mia Eggimann sa...

Jag har läst den, helt okey.

Hanneles bokparadis sa...

Mia, kanske läser jag flera av dessa.