Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

29 april 2020

Normala människor av Sally Rooney i svtPlay

Normala människor (2019) av Sally Rooney berättar om Connell och Marianne som växer upp i samma småstad. Han är en populär fotbollskille, hon rik men ensam. De börjar prata, snart ligger de med varandra, kort därefter gör de slut. Så fortsätter det, hela vägen till universitetet i Dublin, där rollerna plötsligt är omvända. Se: HÄR.

11 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Hm. Ska detta tolkas som en rekommendation? Av bok eller serie? Eller båda?

Lena i Wales sa...

Vissa sändningar på SVT play kan jag se, men inte alla utomlands. Ska undersöka detta.
Ha det bra!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, du får bestämma själv... irländskt.

Lena i Wales, önskar en fin dag!

Veiken sa...

Synd att det verkar vara en serie. Tyvärr tittar jag aldrig någonsin på det! Orkar inte med TV så länge!
Ha det fint!

Hanneles bokparadis sa...

Veiken, tipsar för att boken väldigt omtyckt.

Ama de casa sa...

Ser på kommentarerna att det är en serie. Synd. Såna orkar jag inte riktigt med...

Hanneles bokparadis sa...

Ama, jag tyckte väl också att de var lite för många delar... men gillar irländskt ❤️

tanthuset.blogg.se sa...

Jag tar det som ett boktips...eller två :) Tack :)

Hanneles bokparadis sa...

Mia, Sally Rooney är en läsvärd författare.

Musikanta sa...

Ska in och kika. Förhoppningsvis inte för många avsnitt - det blir tjatigt. OM jag överhuvudtaget tittar på en serie måste den i alla fall vara engelsk. Irländsk går väl det också.
Ingrid som önskar dig en trevlig Valborgshelg.

Hanneles bokparadis sa...

Musikanta, lite så tänker jag också, brittiskt gillar jag mest.