Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

11 juni 2020

jordgubbar hela året - helgfråga

Har du något positivt att dela med dig? undrar Mia i Helgråga. Yngste sonen gifte sig på en sommaräng i lördags med gravid fru, nära klätterberg.
Bonusfråga: Just nu är det jordgubbstid, vad brukar du göra med jordgubbar? äter gärna som de är eller med 40% vispgrädde.
Mias Helgfråga

19 kommentarer:

femfemman sa...

Positivt! Man får förmånen att vara frisk. Sommaren är här. Jag får möjlighet att jobba en dag i veckan även nästa läsår, trots att jag nu officiellt ska bli pensionär.
Jordgubbar: Jordgubbstårta är gott. Jordgubbar och 3 % mjölk och lite vitt socker är oxå gott. Samt att lägga några skivade jordgubbar i morgonfilen.

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, så fina dagar nu, sitter ute på altanen så ofta det går, jordgubbar med 40% vispgrädde (utan socker) unnar jag mig nästan varje dag, eller mikrar min fiberhavregrynsgröt med färska jordgubbar, ingen socker, ingen sylt ❤️

Klimakteriehäxan sa...

Roligt med bröllop och nya barnbarn, grattis allihop! Fira med lite extra jordgubbar, så härligt gott.

farmor/mormor Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehävan, tack, mycket på gång runt om, jordgubbar har jag svårt att tröttna på

Mia Eggimann sa...

På en sommaräng det lät fint.🌸🌺🌼

Boklysten sa...

Grattis till nya barnbarnet! Fint att gifta sig på en sommaräng!

Hanneles bokparadis sa...

Mia, en solig dag på en sommaräng, mycket lyckat.

Boklysten, tack, väldigt fint, regnet kom först efteråt ❤️

Mrs Calloway sa...

trevligt med bröllop och nytt barnbarn. har inte ätit jordgubbar ännu i år, men jag tror inte att jag kan hålla mig till midsommarafton i år

Znogge sa...

Ett bröllop var väl en alldeles underbar inledning på sommaren.
Själv äter jag jordgubbarna med kaffegrädde och lite lite socker.

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, jag håller en jämn jordgubbskonsumtion hela året, gott till havregrynsgröt.

Znogge, inget socker och 40% vispgrädde, bra att föräldrarna gifte sig innan barnet kommer ❤️

Bokdamen sa...

Roligt med bröllop och barnbarn. Äter sällan jordgubbar, förätit mig, men finns många goda bärsorter så jag överlever :)

Robert W sa...

Grattis till brudparet!
Jordgubbar är goda. Lite mjölk till så blir det alldeles utmärkt.

Hanneles bokparadis sa...

Bokdamen, jag gillar nog alla sorters bär, har flera i vår lilla trädgård.

Robert W, tack, jordgubbar är goda på alla sätt.

Mösstanten sa...

Det var verkligen positivt! Man får gratulera till brudparet. Och jordgubbar med vispgrädde. Mums!

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, veckan har varit fin ❤️

Ama de casa sa...

Ja, det var verkligen en riktigt positiv sak att dela med sig av :-)
Jordgubbar är allra bäst au naturelle :-)

Hanneles bokparadis sa...

Ama, stekta jordgubbar är väl inte lika goda :)

Åsa sa...

Finns säkert mycket man kan göra av jordgubbar, men inget går upp emot en naturell, nyplockad och solvarm. :)

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, precis, helst solvarma :)