Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

24 augusti 2020

ett litet Enid Blyton-fynd

Nu letar jag inte längre efter Enid Blytons böcker med råkade se äldre tecknade omslag som är ju så mycket snyggare.
Visst är de gamla tecknade omslagen snyggast (KLICKA på bilden).

6 kommentarer:

femfemman sa...

Nostalgi! Så bra dom var! Tyckte man då....Undrar om dom håller för några barn som gillar att läsa, än idag, Köpte in ett antal titlar till skolans bibliotek för si så där tio år sedan, men rensade bort dem efter några år. Inga barn hos oss ville läsa dem....

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, jag har inte läst Enid Blyton varken med mina barn eller barnbarn... men böckerna ges ut i England fortfarande.

Robert W sa...

Visst är de gamla omslagen bäst! (Fast det kanske jag tycker för att mina egna Fem-böcker såg ut så.)

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, jag har ganska svaga minnen av mina finska Fem-böcker 🇫🇮

Ama de casa sa...

Självklart är originalomslagen bättre!

Hanneles bokparadis sa...

Ama, fin äventyrskänsla i dem!