Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

08 september 2020

böcker jag ser fram emot att läsa under hösten - tisdagstrio

1 De vuxnas lögnaktiga liv av Elena Ferrante.
2 Ett nytt England av Valerie Kyeyune Backström.
3 Överlevarna av Alex Schulman.

Böcker jag ser fram emot att läsa
under hösten
temat tisdagstrio hos: Ugglan.

25 kommentarer:

Mia Eggimann sa...

Jag har aldrig läst något av Schulmann men en del tycker han är bra.

Znogge sa...

Härligt att ha böcker att se fram emot!

Mösstanten sa...

De vuxnas lögnaktiga liv har jag också i min lista. Jag tror att den är bra.

Ugglanoboken sa...

Är också sugen på Ferrantes bok, och blir påmind om att jag inte är klar med Neapelkvartetten ännu... Det finns så himla mycket bra böcker!

Hanneles bokparadis sa...

Mia, Alex Schulman har skrivit fantastiska böcker.

Znogge, det har man nästan alltid.

Mösstanten, jag har gillat allt jag läst av Elena Ferrante.

Helena, härligt att bra böcker inte tar slut.

Monika sa...

Har inte läst någon av dessa och Ferrante funderar jag fortfarande på om jag vill läsa eller ej. Kanske lika bra att läsa en bok så att jag slutar fundera 🙂

Hanneles bokparadis sa...

Monika, Elena Ferrante har skrivit många lite kortare väldigt bra böcker, inte nödvändigt att ta an alla 1730 sidor (med de fyra delarna i Neapel-serien) 🙂

Sara Pepparkaka sa...

Det är många som verkar gilla Schulman, men jag har inte läst.

Hanneles bokparadis sa...

Sara, Alex Schulmans böcker är riktigt läsvärda.

Ama de casa sa...

Jag gillar Schulmans böcker. I alla fall dom jag har läst :-)

Klimakteriehäxan sa...

Schulmans nya kommer jag definitivt att läsa, fast oklart hur snart.

Boklysten sa...

Tre okända böcker för mig. Tack för tips!

Vargnatt sa...

Överlevarna vill jag kanske läsa.

Mrs Calloway sa...

funderar på att läsa Överlevarna. Ferrante har jag lämnat därhän. har fortfarande kvar fjärde delen i serien

Hanneles bokparadis sa...

Ama, Schulmans böcker är klart läsvärda.

Klimakteriehäxan, jag köar på biblioteket för Alex Schulman.

Boklysten, jag ser framemot dessa tre.

Vargnatt, liknande familjetema, Schulman för det väldigt bra.

Lena sa...

Intressant trio. Tack för tipsen.

Lottens Bokblogg sa...

Överlevarna är jag nyfiken på

Veiken sa...

Jag är inte förtjust i Alex Schulman sommperson, men en del krönikor som han har skrivit har varit riktigt bra! ;)

Hanneles bokparadis sa...

Lena, nyfiken på alla tre.

Lotten, Alex Schulman skriver väldigt bra böcker.

Bokdamen sa...

Ferrantes bok vill jag läsa. Gillat de jag läst.

Hanneles bokparadis sa...

Bokdamen, jag gillar också Ferrantes ganska korta romaner.

Jenny H sa...

Ferrante och Schulman kände jag till sedan tidigare. Den tredje författaren är ny för mig. Har dock inte läst något av någon av dem. Tack för tipsen!

Hanneles bokparadis sa...

Jenny H, jag tror alla tre är bra.

Åsa sa...

Inte läst något av dessa författarnamn.

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, har inte kommit ut ännu, nya.