Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

16 december 2020

julpynt för bokälskare och Austen fans

Julkula med bokstapel köpte jag.

Austens böcker i granen. Flera olika bokprydnader finns: HÄR.
 Never Underestimate The Power Of A Girl With A Book, Ruth Bader Ginsburg Ornament, Feminist Ornaments.

17 kommentarer:

Mösstanten sa...

Roliga grejer. Jag hade ingen aning om att det fanns så mycket bokpynt.

Anki sa...

Det ser roligt ut!

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, det finns något för alla smaker.

Anki, böcker i julgranen är verkligen snyggt!

Ama de casa sa...

Vilka fina julkulor även om dom kanske är mer julfyrkanter :-D

Hanneles bokparadis sa...

Ama, de flesta böcker har den formen :)

Veiken sa...

Jag är inte mycket för julpynt, men kul idé med böckerna! :)

Hanneles bokparadis sa...

Veiken, en julgran piggar upp i mörker 🌲

Znogge sa...

Vilken fin julkula eller bokkula :D

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, skulle kunna hänga uppe hela året :)

Lena i Wales sa...

Häftiga! Passer dig perfekt!

Hanneles bokparadis sa...

Lena i Wales, eller hur, det finns något för alla smaker!

KajsaLisa sa...

Det där var nördigt, men kul :)

Hanneles bokparadis sa...

KajsaLisa, julpynt verkar finnas för alla smaker.

Robert W sa...

Kul grejer :)

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, perfekt för bokläsare 📚

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Underbara!

Hanneles bokparadis sa...

Mrs E, hann köpa innan allt tog slut.