Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

02 januari 2021

praktiskt inbyggt bokmärke #122

Många nya böcker har en praktisk flik som kan vikas som bokmärke. Tyvärr händer det ofta att denna flik tejpas över på biblioteksböcker.

Kanske även Gerd, BP och Klimakteriehäxan har bokmärken.

8 kommentarer:

Ama de casa sa...

Då får du väl ta fram ett fristående bokmärke, du har ju några stycken såna... ;-)
Vilken fin header!

Hanneles bokparadis sa...

Ama, med biblioteksböcker får man göra så ibland :)

Znogge sa...

Väldigt smart när man kan vika in fliken så.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, synd att biblioteken ofta tejpar ihop...

Veiken sa...

Vilken bra grej, med synd att det ofta tejpas ihop. Det finns väl en bra förklaring till det kan jag tänka mig!
God Fortsättning!

Hanneles bokparadis sa...

Veiken, förklaringen är väl gammal vana... inte ta till sig nytt
God fortsättning!

BP sa...

Jag är ju gammal grafisk formgivare av bland annat fackböcker. Älskade layouta dessa flärpar som ofta innehöll ett porträtt av författaren och en "baksidestext". Gillar dessa flärpar i "vanliga" inbundna böcker också. Perfekta bokmärken.

Hanneles bokparadis sa...

BP, tänk att många slänger dessa fina omslag...