Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

18 februari 2021

födelsedagsfirande - helgfråga

Vilken bok önskar du dig i födelsepresent?
undrar Mia i Helgfrågan. Ingen.
Mias Helgfråga


Bonusfråga
: Brukar du fira din födelsedag?
Ja.

21 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Det kallar jag uttömmande svar. Trevlig helg!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, önskar dig detsamma.

Veiken sa...

Här firar vi så lite som möjligt! :)

Hanneles bokparadis sa...

Veiken, visst är det trevligt! 🙂

femfemman sa...

Bok i födelsedagspresent ? Nio månader dit... Och... Jag som inte brukar fira min födelsedag.... får bli svaret skyldig.

Åsa sa...

Kort och koncist. :)

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, trevligt att passa på att fira med någon man tycker om.

Åsa, saknas inget i mitt svar 😀

Mrs Calloway sa...

klart att en vill ha en bok när en fyller år! varför fyller en annars år?

Bokdamen sa...

Kunde ha blivit lika korta och koncisa svar hos mig, men det flöt ut lite ;)

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, barnen och barnbarnen är duktiga på att hitta på annat också ❤️

Bokdamen, det blir ibland inte bättre av att vara långrandig :)

Znogge sa...

Vi firar alltid födelsedagar också.

Mösstanten sa...

Vi brukar äta något extra gott. Jag fyller snart år men presenten har jag redan fått. Det var ingen bok den här gången.

wiolettan sa...

Vi firar födelsedagar och allt annat som kan firas. Bra att passa på medan man kan. Inget storslaget förstås, men något lite extra till middag, eller så.
Ny bok, jag avvaktar, för tillfället har jag inga önskemål i den vägen.
Trevlig helg.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, trevligt att förgylla vardagen.

Mösstanten, nu blir jag nyfiken....

Wiolettan, det är rätt, vi behöver glädje och kunna umgås!

Ama de casa sa...

Vi brukar fira födelsedagar med att resa iväg nånstans och/eller gå ut och äta. Presenter ger vi inte varandra.

Scylla sa...

Ja, det var ett uttömmande svar, ha ha, precis som Klimakteriehäxan skrev :) Trevlig helg!

Camilla sa...

Att fira lite är aldrig fel.

Mia Eggimann sa...

Okej

Hanneles bokparadis sa...

Ama, jag tycker om att öppna paket

Scylla, önskar dig detsamma!

Camilla, trevligt att göra något utöver vardagen.

Mia, jag lånar mycket böcker på biblioteket.

Lottens Bokblogg sa...

Kort och koncist :-)

Hanneles bokparadis sa...

Lotten, hade inte mer att säga 🙃