Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

12 februari 2022

bibliotek erbjuder hemmagjorda bokmärken #175


Göteborgs nyaste bibliotek erbjuder söta hemmagjorda bokmärken, vacker och fiffig återvinning. Hundöron är mycket olämpligt i biblioteksböcker.

Kanske även Gerd, BP har bokmärken.

14 kommentarer:

Lena i Wales sa...

Gillar inte hundöron och gör dem aldrig, men gillar fina bokmärken.
Trevlig helg!

Ama de casa sa...

I biblioteksböcker gör inte ens jag hundöron ;-)

Geddfish ♥ sa...

Ett riktigt bokmärke ska det vara i en pappersbok! På vårt bibliotek får man ett bokmärke, dock urbota tråkigt sådant. Ditt var ju fiiint!

Znogge sa...

Hundöron ska bara finnas på hundar så smart arr dela ut bokmärken.

Hanneles bokparadis sa...

Lena i Wales, precis, hundöron är ett otyg.

Ama, besöker du bibliotek ofta?

Geddfish ♥ bokmärken får man på våra bibliotek.

Znogge, dessa hemmagjorda är riktigt fina.


Rämmengården sa...

Jag har inga fina bokmärken. Gör inga hundöron utan använder en bit papper i stället.

Robert W sa...

Jag gör aldrig hundöron i några böcker. Det är absolut förbjudet! Jag skulle vilja ha några nya bokmärken.

Hanneles bokparadis sa...

Nina, bokmärken behöver inte vara fina, post it-lappar ramlar inte.

Robert W, inte jag heller, du kan väl klippa bokmärken av reklam...

BP sa...

Vilket roligt initiativ som jag blir glad över. Smart! Hundöron gillas varken i böcker från biblan eller egeninköpta böcker.

Hanneles bokparadis sa...

BP, bra tips, lätt att göra egna bokmärken.

Ama de casa sa...

Det finns ett bibliotek i föreningen Mas Amigos lokaler. Där är jag hyfsat ofta.

Hanneles bokparadis sa...

Ama, roligt att höra!

KajsaLisa sa...

Bra ide, efter ett antal utlåningar är det nog inte lika kul att läsa den annars.

Hanneles bokparadis sa...

KajsaLisa, sett riktigt tråkiga låneböcker med hundöron, ibland efter några få sidor.