Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

14 april 2022

påskekrim - helgfråga


Kommer du läsa något påskekrim?
undrar:
Mia i Helgfrågan.

 
jo, hoppas läsa en ny deckare.

12 kommentarer:

Robert W sa...

Kan du inte avslöja vilken deckare det är?

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, osäkert kanske om jag hinner...

femfemman sa...

Tyckte att det stod påske-rim!
Så kul att det alldeles strax är påsk
Synd bara att vi ej har nån kiosk
Så att man sej lite godis kan köpa
Får väl istället till ICA löpa...

Läsa böcker... möjligen på påskdagen. Har en påsk--krim liggande...


GLAD PÅSK!

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, haha, den är fin!
Nu blir jag osäker om man skriver påsk-rim...?

Mrs Calloway sa...

det hade ju varit på sin plats med ett namn, kanske? Glad påsk!

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, är dålig på att planera min läsning…
Trevlig påsk! 🐥🐣🐇

Monika sa...

En ny deckare? Ja, det finns ju ganska många att välja på.

Hanneles bokparadis sa...

Monika, deckare finns det gott om, inget jag läser så ofta.

Åsa sa...

Jamen deckare skall det ju visst vara i påsk, så det passar väl finfint. :) Vackra påskliljor på bilden. Glad Påsk!

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, läser kanske för lite deckare... i år har vi egna påskliljor i trädgården, glad påsk!

Mia Eggimann sa...

Blev det någon deckare? Man skriver påskekrim.

Hanneles bokparadis sa...

Mia, skrev om ny deckare i Smakebiten