Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

16 april 2022

påskroligt för barnbarn #184

Nu är flickorna så stora så de får även lite riktig godis, inte bara russin och nötter (idag rekommenderas introduktion av olika nötter krossade från tidig ålder, just för att undvika allergier, på samma sätt som alla andra livsmedel).  Det finns så mycket roligt godis, hittade choklad-morötter, en liten leksak får gärna vara med, hittade kul med fjäril-från-puppa och grodor-från-yngel.
Klippte två bokmärken, en slickepinne-morot till min vegetariska kokbok, och en med söt påskhare till min påskbok.
Kanske även Gerd, BP och Klimakteriehäxan har bokmärken.

9 kommentarer:

Znogge sa...

Även lilla S får lite vanligt godis. Nötter började hon att äta tidigt. Lilla I får dock en färgglad och rolig barnbok :D

Glad påsk!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, roligt att hitta presenter till de små 🐥🐣🐇
Glad påsk!

Ama de casa sa...

Så länge chokladmorötterna inte innehåller några spår av morötter så skulle dom slinka ned :-)

Hanneles bokparadis sa...

Ama, misstänkte det 😀

Geddfish ♥ sa...

Det blev ju riktigt söta bokmärken 🐣🐥🐤
Glad påsk!

Klimakteriehäxan sa...

Kul och originellt att så smörgåskrasse i tangentbordet. Hoppas du har ett till att skriva på .... :-D
Glad påsk!

Hanneles bokparadis sa...

Geddfish ♥ såg precis när jag skulle slänga förpackningen att det kunde bli riktigt söta bokmärken, glad påsk 🐣

Klimkteriehäxan, man tager vad man haver för underlag, får väl använda min nya mobil 🙂
Glad påsk!

BP sa...

Vilka söta påsk-bokmärken:-) Bara ta fram dom om ett år igen;-)

Hanneles bokparadis sa...

BP, precis, inga engångsbokmärken 😀