Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

30 april 2022

Valborg Cortège i Göteborg 2022

med Boris Johnson, julvärd och annat:
I England dricker man Pimm's, finnar har sin sima.
I väg med barnbarn, några Cortège-bilder:





13 kommentarer:

femfemman sa...

I ungdomen såg jag Teknis-kortegen i Borås. Tror inte den finns kvar. Pimm´s det har svärsonen bjudit på ! Tror att han fått med den "vanan" från USA...

Mia Eggimann sa...

Min mor pratade om det men själv har jag inte sett den

znogge sa...

Ha en riktigt trevlig dag!

Ama de casa sa...

I Spanien fungerar det med Sangria eller cava året om :-)

BP sa...

Pimms - yuck! Sima - ingen aning vad det är. Men var är ditt bokmärke?????

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, jag ser fortfarande på Valborg Cortège i Göteborg.

Mia, allt det roliga tillbaka efter två års paus.

Znogge, tack, önskar det samma"

Ama, visst, men variation är trevligt ibland.

BP, Pimm's är gott på sommaren!

Lena i Wales sa...

Kul att se dina cortègebilder!
Fegade ur i år p g a all trängsel på tåget till Göteborg.
Du har skrivit så intressant om dina cotègenerfarenheter hos mig.
Trevlig 1:a maj!

Lottens Bokblogg sa...

Tänkte skriva att sonen (som pluggar på Chalmers) var med. Och så ser jag att han är med på den första bilden!!!

Hanneles bokparadis sa...

Lena i Wales, roligt att världen normalt igen, detsamma!

Lotten, wow, så roligt! 🙂

znogge sa...

Vilka härliga bilder :D

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, uppfinningsrikt, tittat på Cortège i bästa sällskap! ❤️

KajsaLisa sa...

Jag har en flaska Pimms hemma, skall avnjutas i sommar.

Hanneles bokparadis sa...

KajsaLisa, den perfekta sommardrinken! 🇬🇧