Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

18 maj 2022

Jorden runt på 80 dagar svtPlay

Jorden runt på 80 dagar, brittisk äventyrsserie 2021
Äventyraren Phileas Fogg hoppas på att resa runt jorden och hem igen på 80 dagar. Med sig har han sin betjänt Jean Passepartout och journalisten Abigail Fix. En spännande serie efter Jules Vernes berömda bok.
London 1872. Phileas Fogg slår vad med sin vän Bellamy att han kan resa jorden runt på 80 dagar och ger sig iväg med sin betjänt Passepartout och journalisten Abigail Fix. När trion når Paris är det upplopp. Passepartout återförenas med sin bror som leder honom och Fix rätt in oroligheternas mitt. Samtidigt stöter Fogg på problem direkt. Har han verkligen vad som krävs för att lyckas med utmaningen? I rollerna: David Tennant, Leonie Benesch, Ibraham Koma m fl.

6 kommentarer:

Znogge sa...

Tack för tipset. Kan tänka mig att den är bra. Har bara sett en urgammal film...

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, riktigt bra skådespelare, tänker följa hela serien.

femfemman sa...

Kul med nyinspelning. Tack för tips! //Anna-Lena

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, verkar riktigt lovande! 🙂

Ama de casa sa...

Det är en intressant berättelse som håller än idag :-)

Hanneles bokparadis sa...

Ama, håller verkligen i denna nya version!