Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

30 juli 2022

återvinning #198

När jag köper begagnade böcker på nätet, så packas de ofta i reklambroschyrer och annat, vilket jag tycker är bra. Onödigt att slösa med nytt omslagspapper. Och den lilla lappen passar fint till Katherine Mansfields bok.

Kanske även Gerd, Klimakteriehäxan och BP har bokmärken.

Förr slängde man inte allt, mycket gick att återanvända. En kan fortfarande ta vara på vackert omslagspapper, spara och återanvända det ett annat tillfälle.

10 kommentarer:

znogge sa...

Det har jag också noterat när jag köpt begagnade böcker via nätet. Fungerar precis lika bra tänker jag :D

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, absolut, kanske blir böckerna billigare 🙂

BP sa...

Idag verkar det bara du och jag kvar som bidrar med bokmärken. Å jag har inte ens lagt upp mitt fejkade märke än;-)

Hanneles bokparadis sa...

BP, så är det... och mina bokmärken inte slut 🙂

Mrs Calloway sa...

jag tar - till familjens ohöljda förtjusning - alltid vara på vackert papper och löser upp omöjliga knutar på fina snören och sparar. kan vara bra att ha

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, vackra papper har jag alltid sparat, det gör svärdotter också.

Klimakteriehäxan sa...

För ordningens skull vill jag bara påpeka att det finns ett bokmärke, ett alldeles äkta, hos mig också!
Jag har sparat presentpapper i åratal, den där lilla broderade saken skulle inte rymma ens en bråkdel ...

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, kul att du också har ett riktigt bokmärke!

Geddfish ♥ sa...

Vilken fin förvaringspåse! Just så var det förr, man tog vara på allt

Hanneles bokparadis sa...

Geddfish ♥ tar vara på saker fortfarande, men inte så mycket.