Jag Àr anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och Àga böcker, lÀser, fotograferar, periodvis lÀsare; lÀser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek Àr uppfylld, Àr gift med en boklÀsare som Àlskar Fantomen. Som mormor och farmor lÀser jag Àven barnböcker. Jag mÄr bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker mÄste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den hÀr bloggen:

09 juli 2022

konstnĂ€rligt 🇬🇧 #195

köpte fyra fina bokmÀrken pÄ London-Heathrow flygplatsen i Harrods-affÀren. FrÄn British Museum som vi besökte men vars presentbutik vi aldrig hann med. Köpte Àven en liten handvÀske-almanacka för nÀsta Är - för min trÀning (jo, jag vet, det finns mobiler). VÀggkalendrar fanns inte Àn, no season.

Kanske Àven Gerd och BP har bokmÀrken.

14 kommentarer:

Mrs Calloway sa...

jag gillar kalendrar som en skriver i. med penna. det finns sÄ fina bokmÀrken

Lena i Wales sa...

Fina bokmÀrken.
Harrods har mycket fint och jag gillar deras affÀr pÄ flygplatsen. Alltid köper man nÄgot dÀr.
Skön lördag!

femfemman sa...

Alltid roligt och minnesvÀrt att köpa med nÄgra anvÀndbara sovernirer frÄn en resa man vill minnas!

Jokke sa...

Jag har ocksÄ fina bokmÀrken, men jag anvÀnder dem aldrig. Paradox?

Znogge sa...

SÄ fia bokmÀrken och souvenirer!

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, jag skriver ocksĂ„ med blyerts i mina kalendrar, fick av svĂ€rsonen och han tror att jag Ă€r den sista som anvĂ€nder sĂ„na 🙂

Lena i Wales, mest köper jag pappersvaror, kanske nĂ„n brittisk tidning 🇬🇧

Anna-Lena, bokmÀrken Àr bra souvenirer.

Jokke, bara du inte gör hundöron...

Znogge, ska anvĂ€ndas i mina brittiska böcker 🇬🇧

Mrs Calloway sa...

haha! hÀlsa svÀrsonen att du inte Àr ensam om detta med penna och kalender!

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, dĂ„ Ă€r vi tvĂ„ 😍

BP sa...

Nej, det var inte bar du som visade bokmĂ€rken idag. Men det Ă€r bara du och jag kvar verkar det som. Å du visade fyra bokmĂ€rken samtidigt istĂ€llet för att "portionera ut" dom;-)
Himla snygga bokmÀrken mÄste jag sÀga:-)

Hanneles bokparadis sa...

BP, sĂ„ Ă€r det, sista tappra, kanske borde jag ha "portionerat ut" 🙂

Linnea/Bokblomma sa...

Åh sĂ„ fina!

Hanneles bokparadis sa...

Linnea, passar fint till mina brittiska böcker 🇬🇧

KajsaLisa sa...

Jag brukar handla i deras affÀr pÄ Gatwick, brukar bli snobbiga kulspetspennor och marmelad :)

Hanneles bokparadis sa...

KajsaLisa, trevliga souvenirer 😊