Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

11 augusti 2022

sommarloppis - helgfråga

Tänk så mycket roligt man kan hitta för billig peng.

Tipsa om böcker, resmål, tv-program och recept, det får gärna ha en anknytning till böcker. Det kan vara ett recept ur en roman till exempel eller ett tv-program som bygger på en bok. Ja ni förstår säkert vad jag menar: Mia i Helgfrågan.

14 kommentarer:

femfemman sa...

Fast inga tomtar än på ett tag.Visst är återbruk supersmart!

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, många ställen säljer julsaker och tomtar, finns många samlare, utomlands finns julaffärer, öppet hela året.

Hanna / Rak i ryggen sa...

Familjen ville köpa tomtar i somras men jag vägrade. Kanske dumt, man borde stödja sin lokala second hand så de slipper lagerhålla.

Hanneles bokparadis sa...

Hanna, hittar jag en saxofonspelande tomte så köper jag oavsett årstid 🎷

Klimakteriehäxan sa...

Nu var det länge sen jag var på loppis.

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, kollar mest böcker 📚

Mrs Calloway sa...

väldigt länge sedan jag var på loppis, men kanske blir det i helgen.

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, på sommaren finns det ju många mindre loppis, bakluckeloppis och annat kul, man kan göra oväntade fynd, hitta saker som man inte visste att man saknade 🙂

Robert W sa...

Jag älskar tomtar! I den tyska staden Rothenburg ob der Tauber finns en julaffär som jag besökt mitt i sommaren. En märklig känsla ;)

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, riktiga tomteaffärer har öppet hela året 🙂

Mia Eggimann sa...

Ja fast det finns mycket skräp på sådan loppis med

Hanneles bokparadis sa...

Mia, gäller att hitta pärlorna 💍

Åsa sa...

Secondhand lär bli alltmer eftertraktat.

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, en bra miljögrej, bra för plånboken också